Sunday, November 27, 2011

release tension kononnya~

assalamualaikum....
yaww!
huhh setelah bbulan2 gua xupdate belog ni...
mlm ni gua dtg dgn entry terbaru
*siyes konon gile sttement gua ni

entry gua kali ni ringkas lagi simple yek
*tak ringkas mane pun,sama je...
its 'bout aktiviti gua sejurus selepas last paper final exam aritu...
iaitu MEMANCING di KELONG RAKIT PULAU LAYANG....
haa dengar bunyi mesti ohsemm kan...
mne taknye...port baik tu,..
*kate membe aku laa...
paper berakhir jam 4.30 pm...
sampai jek rumah,tugas dibahagi2kan..
dan tugas yang aku dapat..cari UMPAN..
haa??umpan??
what??bait???rilex sudah..
senang je,gua cari kat KIPMART masai jek,,,
hahaha setel masalah
dapatlah umpan ikan selayang dengan udang...
memang itulah umpan yang terbaik...


setelah segala peralatan dan *senjata sudah lengkap...
bermulalah perjalanan kami ke lokasi tersebut..
pehhh jalan nak ke jeti kelong tu,memang harem la gua cerita kat lu...
tapi disebabkan dek perancangan yang dah berbulan2,kami bertujuh..
gagahkan diri juga...
sesudah tiba di jeti tersebut...
kami terus diangkut menaiki bot 'sundal' ke kelong tersebut...
yup bot tersebut ternyata kesundalannya...
kami sampai ke kelong tersebut dalam waktu maghrib camtulah..
mancing mancing juga,solat jgn lupa..
kang dapat bencana lak tengah2 laut camtu...
maka bermulalah sebuah perjuangan..



Illustrasi semata-mata


apa yang kami harapkan memanglah ikan sebesar paus di atas..
tapi apa yang kami dapat,
ternyata tak setimpal dengan modal yang kami belanjakan...
setelah bermati-matian berjuang selama 2D1N..
hasilnya cuma 24 ekor anak gelama yang giginya pun belum tumbuh habis..
mana perginya ikan sembilang??
mana hilangnya tanda??kerapu??patin??fatin??
mana perginya siakap senohong gelama ikan duri??
bercakap bohong lama-lama mencuri??
mana perginya kalian semua!!!
namun,syukur tetap terbit di dalam hati..
tercapai juga impian pergi mancing lepas final..
MISSION COMPLETED~



kamilah abang long mancing

p/s : kadangkala modal dan duit yang kita belanjakan tidak sepenting
kenangan bersama kawan-kawan :)
gua dah botak..menandakan satu permulaan hidup yang baru :)

1 comment: